Szajnaszentmihály

Magyarok Párizsban hagyott nyomainak kutatása, nagy-nagy szenvedéllyel

"Állj fel" torony

2015. február 15. 20:28 - Szerelmem, Budapest

965732_169855953200515_1325253605_o.jpg

Amikor Bartók Béla 1905-ben először járt Párizsban, a húgának írt képeslap hátuljára a következő versikét (dalszöveget) rótta:

"Általmentem én a Szajna-hidacskán, hida-hida-hidacskán / 
Felmentem az "Állj fel" torony csúcsára, felmentem a csúcsára / 
Liften mentem én oda / 
Onnan néztem Párizsra / 
Hej de szép az élet itten Párizsban, szép az élet csuhajja!"

Az „Állj fel” torony árnyékában - ez a címe annak az antológiának is, amely a magyar-francia kapcsolatokat a leglenyűgözőbb terjedelemben és színességgel feldolgozza. (A. Szabó Magda - Ablonczy László (szerk.), Új Horizont Kiadó, 2003)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szajnaszentmihaly.blog.hu/api/trackback/id/tr1007178451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása